vrijdag 22 januari 2010

Ding 23 Evaluatie 23dingen

Toen mij, als tamelijke digibeet, destijds werd aangeraden de cursus 23dingen te volgen om in ieder geval kennis te maken met de mogelijkheden die het Web de mensheid biedt, zag ik daar best tegenop en verkeerde ik zeker niet in een juichstemming.

Ik heb tijdens mijn ontdekkingsreis nogal eens zuchtend en steunend achter de pc gezeten, omdat, wat ik volgens de instructies aan het uitproberen was niet tot het gewenste resultaat leidde. In een aantal gevallen had ik de problemen aan mezelf te wijten want dan had ik weer eens een stapje overgeslagen of op een verkeerde plek geklikt. Helaas kwam ik er na raadplegen van een van de coaches achter dat het ook aan onze wat verouderde pc kon liggen. Bij een bezoekje aan Hyves werd het ook aangegeven: 'u beschikt mogelijk over een oudere versie waardoor niet alle . . . . . . zichtbaar zullen zijn'. Natuurlijk geen stimulans voor een digibeet. Ik heb op het laatst enkele keren gebruik gemaakt van Google Chrome, waardoor het beter ging.

Hoewel ik waarschijnlijk nog niet zo vaak achter de pc zal kruipen heb ik wel een aantal leuke 'dingen' ontdekt, die ik nog wel eens ga gebruiken, bijv. Flickr (ik heb me voorgenomen Picasa ook nog eens wat beter te gaan bekijken), Library Thing en Last.fm.

Ik heb voor mijn doen verschrikkelijk veel nieuwe sites onder ogen gekregen waarvan ik nog niet weet wat je daar allemaal mee kunt, maar ik weet nu wel van het bestaan af., een ietsie pietsie minder digibeet dus.

2 opmerkingen:

  1. Proficiat Marja! Stoer dat je ondanks de tegenzin en het tegenzitten hebt doorgezet en de eindstreep hebt gehaald!

    BeantwoordenVerwijderen