maandag 11 januari 2010

Ding 19 online communities

Allerlei zaken bekeken, o.a. Dizzie. Misschien kijk ik daar nog wel eens naar boeken. Ik heb mezelf aangemeld bij LinkedIn. Eerst geprobeerd met het 23dingen account, maar die aanmelding werd niet goedgekeurd en werd me te verstaan gegeven dat dat account al bestond. Nou, dan maar met mijn voor deze cursus aangemaakt account. Dat vind ik, misschien onterecht, toch wat eng. Ik zal nog wel eens kijken of er reacties komen. Wat mezelf betreft hoef ik niet zo nodig.

In november las ik een artikel over LinkedIn in Management Support en dat was me uit het hart gegrepen.

Hieronder wat meningen die op de stelling Profiel op LinkedIn gekomen waren:

Iedere secretaresse die zichzelf serieus neemt, heeft een profiel op LinkedIn.

Wanneer je LinkedIn nodig hebt om jezelf serieus te nemen, heb je het volgens mij niet goed begrepen. Waar moet ik de tijd vandaan halen? Hyves, Facebook, LinkedIn, het kost alleen maar tijd en je hebt er eigenlijk helemaal niks aan. LinkedIn is Engels. Hyves is Nederlands. Lijkt me duidelijk. LinkedIn is hartstikke handig om een zakelijk netwerk te onderhouden en heeft niets te maken met Hyves-gebabbel. Je baas heeft ongetwijfeld een LinkedIn-profiel en om een goed secretaressenetwerk te hebben is het voor ons ook fijn.
Onzin vind ik het. Niemand heeft mij nog kunnen vertellen wat je eraan hebt. Ik heb LinkedIn en nog een aantal van die netwerksites eruit gegooid. Of liever gezegd mezelf opgeheven. Wie me vinden wil kan me op genoeg andere manieren vinden.
Kan iemand me uitleggen wat de meerwaarde voor mij is? Grappig dat mensen LinkedIn als 'virtueel exhibitionisme' beschouwen. Hoe zit het dan met het plaatsen van dit soort uitgesproken reacties op stellingen op deze sit????
Meer reacties en poll-uitslagen op: www.managementsupport.nl/geef je mening

Ik vond dit wel erg leuk om te lezen. Zowel positieve als negatieve reacties, dus.

1 opmerking: